Prelegenci
Dorota Podgórska-Jachnik
Doktor habilitowany, prof. UKW, pedagog specjalny, psycholog, logopeda, kierownik Zakładu Pedagogiki Specjalnej i Logopedii na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Konsultantka WODN w Zgierzu ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych. Udziela wsparcia psychologicznego dzieciom z uszkodzonym słuchem i ich rodzicom w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju w programie „Za życiem”, realizowanym w SOSW nr 4 dla Dzieci Niesłyszących i Słabosłyszących w Łodzi. Współzałożycielka Stowarzyszenia Przyjaciół Osób Niesłyszących i Słabosłyszących „Tacy Sami”, koordynującego m.in. na terenie woj. łódzkiego program domowej rehabilitacji małych dzieci z uszkodzonym słuchem. |
Joanna Naze
Lekarz medycyny, specjalista medycyny rodzinnej i dyplomowany lekarz medycyny estetycznej. Mama 8-letniej Hani chorującej na zespół Angelmana. Założyciel Fundacji Angelmana, jedynej polskiej organizacji zajmującej się tą rzadka tematyką. |
Joanna Jatkowska
Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej i Logopedii UKW w Bydgoszczy, logopeda z 25-letnim doświadczeniem zdobytym w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tczewie. Autorka koncepcji e-learningowych zajęć logopedycznych dla dzieci z wadami wymowy, tzw. e-logolekcji. W zainteresowaniach naukowych koncentruje się na badaniu korzyści i zagrożeń, wynikających z wykorzystania nowych technologii w tradycyjnej terapii logopedycznej. Członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego oraz Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. |
Beata Skotnicka
Doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, psychopedagog, oligofrenopedagog, położna. Członek Zespołu Pedagogiki Specjalnej KNP PAN. Zainteresowania badawcze koncentrują się wokół inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami ze szczególnym uwzględnieniem edukacji włączającej, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej i Logopedii UKW w Bydgoszczy. |
Natalia Mikołajczyk-Wojciechowska
Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literazturoznawstwa, oligofrenopedagog, koordynator terapii, superwizor, diagnosta oraz czynny terapeuta prowadzący terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju w Integracyjnym Punkcie Przedszkolnym "Tuptusie" w Pruszczu Gdańskim oraz indywidualną terapię domową. |
Katarzyna Kobylacka-Sikora
Psycholog, tyflopedagog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grudziądzu, koordynator merytoryczny projektu Komunikacja Kluczem do Integracji, pomysłodawca i współautor IAKK oraz innowacyjnego programu kształcenia kompetencji komunikacyjnych. |
Joanna Król
Logopeda, neurologopeda, praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, w placówkach medycznych i oświatowych, w pracy z dziećmi od wieku niemowlęcego do wieku szkolnego z zaburzeniami rozwoju i niepełnosprawnościami. Obecnie pracuje w Kujawsko-Pomorskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille’a w Bydgoszczy. |
Aleksandra Sadowska-Krajewska
Magister filologii polskiej, neurlogopeda, oligofrenologopeda, nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. J Korczaka w Toruniu, terapeuta dorosłych z chorobami psychicznymi w domu pomocy społecznej. |
Anna Pawluczuk
Magister pedagogiki wczesnoszkolnej, logopeda, neurologpeda, surdologopeda, oligofrenopedagog nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. J Korczaka w Toruniu, zajmuje się terapią logopedyczną osób z niepełnosprawnością intelektualną z zaburzeniami mowy i słuchu, autorka artykułów dotyczących terapii dzieci z wadą słuchu oraz „Poradnika logopedycznego dla rodziców nauczycieli”. |
Zbigniew Rytlewski
Filolog, logopeda ogólny, neurologopeda, specjalista w zakresie emisji i higieny głosu, pedagog edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog, neurodydaktyk, tutor 2- stopnia, pielęgniarz dyplomowany, terapeuta mowy i głosu- z 17- letnim stażem pracy w służbie zdrowia i 10- letnim stażem pracy w oświacie, członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, Stowarzyszenia Etyki Słowa i Stowarzyszenia Na Rzecz Uczniów i Absolwentów Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego nr 3 w Bydgoszczy- „Terapeutyczny Krąg”, zawodowe i naukowe zainteresowania- to diagnoza i terapia mowy i głosu u osób z uszkodzeniami korowymi i podkorowymi mózgu, niepełnosprawnościami intelektualnymi, a także dysfunkcjami pochodzenia laryngologicznego. |
Agata Chilmon-Procyk
Doktor nauk społecznych, pedagog, socjolog, specjalista terapii pedagogicznej i socjoterapii, studentka IV roku psychologii - specjalność kliniczna; prowadzi zajęcia terapeutyczne w ramach wczesnego wspomagania rozwoju, pracuje głównie z osobami z afazją; zainteresowania naukowe skoncentrowane wokół diagnozy neuropsychologicznej w uszkodzeniach i zaburzeniach funkcji CUN; adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego |
Agnieszka Hamerlińska
Doktor nauk humanistycznych, neurologopeda, onkologopeda, psycholog sp. kliniczna, adiunkt Katedry Logopedii UMK w Toruniu, zainteresowania naukowe: mowa, komunikacja, czynności prymarne i ich zaburzenia o podłożu onkologicznym i nowotworowym, psychospołeczne funkcjonowanie osób z wybranymi zaburzeniami mowy. Prowadzi stronę onkologopeda.pl, członkini Polskiego Towarzystwa Nowotworów Głowy i Szyi, opiekun Logopedycznego Koła Naukowego. Pracuje w Centrum Terapii Dobra Mowa. |
Agnieszka Łomaszewicz
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapii pedagogicznej, oligofrenopedagog, tyflopedagog, matematyk, informatyk. Aktualnie pracuje w Kujawsko-Pomorskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille’a w Bydgoszczy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną. |
Agnieszka Kamyk-Wawryszuk
Doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, logopeda, surdopedagog, tyflopedagog, terapeuta pedagogiczny, prowadzi terapię dzieci z zaburzeniami w rozwoju, zainteresowania badawcze koncentrują się wokół wspierania rozwoju i edukacji dzieci z chorobami rzadkimi, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej i Logopedii UKW w Bydgoszczy |