Choroby rzadkie w pedagogice specjalnej

Prelegenci

Dorota Podgórska-Jachnik

 

Doktor habilitowany, prof. UKW, pedagog specjalny, psycholog, logopeda, kierownik Zakładu Pedagogiki Specjalnej i Logopedii na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Konsultantka WODN w Zgierzu ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych. Udziela wsparcia psychologicznego dzieciom z uszkodzonym słuchem i ich rodzicom w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju w programie „Za życiem”, realizowanym w SOSW nr 4 dla Dzieci Niesłyszących i Słabosłyszących w Łodzi. Współzałożycielka Stowarzyszenia Przyjaciół Osób Niesłyszących i Słabosłyszących „Tacy Sami”, koordynującego m.in. na terenie woj. łódzkiego program domowej rehabilitacji małych dzieci z uszkodzonym słuchem.

Joanna Naze 

 

Lekarz medycyny, specjalista medycyny rodzinnej i dyplomowany lekarz medycyny estetycznej. Mama 8-letniej Hani chorującej na zespół Angelmana. Założyciel Fundacji Angelmana, jedynej polskiej organizacji zajmującej się tą rzadka tematyką.

Joanna Jatkowska 

 

Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej i Logopedii UKW w Bydgoszczy, logopeda z 25-letnim doświadczeniem zdobytym  w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tczewie. Autorka koncepcji e-learningowych zajęć logopedycznych dla dzieci z wadami wymowy, tzw. e-logolekcji. W zainteresowaniach  naukowych koncentruje się na badaniu korzyści i zagrożeń, wynikających z wykorzystania nowych technologii w tradycyjnej terapii logopedycznej. Członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego oraz Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej.

Beata Skotnicka 

 

Doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, psychopedagog, oligofrenopedagog, położna. Członek Zespołu Pedagogiki Specjalnej KNP PAN. Zainteresowania badawcze koncentrują się wokół inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami ze szczególnym uwzględnieniem edukacji włączającej, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej i Logopedii UKW w Bydgoszczy.

Natalia Mikołajczyk-Wojciechowska 

 

Doktor nauk humanistycznych w  dziedzinie literazturoznawstwa, oligofrenopedagog, koordynator terapii, superwizor, diagnosta oraz czynny terapeuta prowadzący terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju w Integracyjnym Punkcie Przedszkolnym "Tuptusie" w Pruszczu Gdańskim oraz indywidualną terapię domową.

Katarzyna Kobylacka-Sikora

 

Psycholog, tyflopedagog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Grudziądzu, koordynator merytoryczny projektu Komunikacja Kluczem do Integracji, pomysłodawca i współautor IAKK oraz innowacyjnego programu kształcenia kompetencji komunikacyjnych.

Joanna Król

 

Logopeda, neurologopeda, praktyk z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, w placówkach medycznych i oświatowych, w pracy z dziećmi od wieku niemowlęcego do wieku szkolnego z zaburzeniami rozwoju i niepełnosprawnościami. Obecnie pracuje w Kujawsko-Pomorskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille’a w Bydgoszczy.

Aleksandra Sadowska-Krajewska

 

Magister filologii polskiej, neurlogopeda, oligofrenologopeda, nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. J Korczaka w Toruniu, terapeuta dorosłych z chorobami psychicznymi w domu pomocy społecznej.

Anna Pawluczuk 

 

Magister pedagogiki wczesnoszkolnej, logopeda, neurologpeda, surdologopeda, oligofrenopedagog nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym im. J Korczaka w Toruniu, zajmuje się terapią logopedyczną osób z niepełnosprawnością intelektualną z zaburzeniami mowy i słuchu, autorka artykułów dotyczących terapii dzieci z wadą słuchu oraz „Poradnika logopedycznego dla rodziców nauczycieli”.

Zbigniew Rytlewski

 

Filolog, logopeda ogólny, neurologopeda, specjalista w zakresie emisji i higieny głosu, pedagog edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, surdopedagog, tyflopedagog, neurodydaktyk, tutor 2- stopnia, pielęgniarz dyplomowany, terapeuta mowy i głosu- z 17- letnim stażem pracy w służbie zdrowia  i 10- letnim stażem pracy w oświacie, członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, Stowarzyszenia Etyki Słowa i Stowarzyszenia Na Rzecz Uczniów i Absolwentów Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego nr 3 w Bydgoszczy- „Terapeutyczny Krąg”, zawodowe i naukowe zainteresowania- to diagnoza i terapia mowy i głosu u osób z uszkodzeniami korowymi i podkorowymi mózgu, niepełnosprawnościami intelektualnymi, a  także dysfunkcjami pochodzenia laryngologicznego.  

Agata Chilmon-Procyk 

 

Doktor nauk społecznych, pedagog, socjolog, specjalista terapii pedagogicznej i socjoterapii, studentka IV roku psychologii - specjalność kliniczna; prowadzi zajęcia terapeutyczne w ramach wczesnego wspomagania rozwoju, pracuje głównie z osobami z afazją; zainteresowania naukowe skoncentrowane wokół diagnozy neuropsychologicznej w uszkodzeniach i zaburzeniach funkcji CUN; adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego

Agnieszka Hamerlińska 

 

Doktor nauk humanistycznych, neurologopeda, onkologopeda, psycholog sp. kliniczna, adiunkt Katedry Logopedii UMK w Toruniu, zainteresowania naukowe: mowa, komunikacja, czynności prymarne i ich zaburzenia o podłożu onkologicznym i nowotworowym, psychospołeczne funkcjonowanie osób z wybranymi zaburzeniami mowy. Prowadzi stronę onkologopeda.pl, członkini Polskiego Towarzystwa Nowotworów Głowy i Szyi, opiekun Logopedycznego Koła Naukowego. Pracuje w Centrum Terapii Dobra Mowa.

Agnieszka Łomaszewicz

 

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapii pedagogicznej, oligofrenopedagog, tyflopedagog, matematyk, informatyk. Aktualnie pracuje w Kujawsko-Pomorskim Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im. L. Braille’a w Bydgoszczy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną.

Agnieszka Kamyk-Wawryszuk 

 

Doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, logopeda, surdopedagog, tyflopedagog,  terapeuta pedagogiczny, prowadzi terapię dzieci z zaburzeniami w rozwoju, zainteresowania badawcze koncentrują się wokół  wspierania rozwoju i edukacji dzieci z chorobami rzadkimi, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Specjalnej i Logopedii UKW w Bydgoszczy