Prelegenci
![mgr Bogumiła Bibel](zdj/pracownicy/151/d-151.jpg)
Bogumiła Bibel
mgr
Magister sztuki, absolwentka Akademi Sztuk Pięknych w Łodzi (Wydział Tkaniny i Ubioru, Wydział Sztuk Wizualnych), kostiumografka związana z łódzką PWSFTviT oraz obecnie we współpracy z WSSiP w Łodzi, pracuje przy realizacjach etiud studenckich, reklam, projektów artystycznych oraz filmów pełnometrażowych. Jej zainteresowania krążą także wokół rozwiązań dla użytkowników AAC, projektowania zabawek sensorycznych i sal doświadczania świata. Entuzjastka długich spacerów, roślin doniczkowych i filmów dokumentalnych. Samodzielna mama sześcioletniego Tymoteusza z Zespołem Angelmana. Związana z Fundacją Angelmana w Łodzi.
![mgr Katarzyna Essen](img/no-image-person.png)
Katarzyna Essen
mgr
Logopeda, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, terapeuta, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny. Prowadzi indywidualną i grupową terapię logopedyczną w Integracyjnym Punkcie Przedszkolnym "Tuptusie" w Pruszczu Gdańskim.
![dr Agnieszka Hamerlińska](zdj/pracownicy/12/d-12.jpg)
Agnieszka Hamerlińska
dr
Doktor habilitowany, neurologopeda, onkologopeda, psycholog sp. kliniczna, psychoonkolog, pracownik Katedry Pedagogiki Funkcjonalnej UMK w Toruniu, zainteresowania naukowe: mowa, komunikacja, czynności prymarne i ich zaburzenia o podłożu onkologicznym i neurologicznym, psychospołeczne funkcjonowanie osób z wybranymi zaburzeniami mowy. Prowadzi stronę onkologopeda.pl, członkini Polskiego Towarzystwa Nowotworów Głowy i Szyi, opiekun Logopedycznego Koła Naukowego. Pracuje w Centrum Terapii Dobra Mowa.
![dr Agnieszka Kamyk-Wawryszuk](zdj/pracownicy/15/d-15.jpg)
Agnieszka Kamyk-Wawryszuk
dr
Doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, logopeda, surdopedagog, tyflopedagog, terapeuta pedagogiczny, prowadzi terapię dzieci z zaburzeniami w rozwoju, zainteresowania badawcze koncentrują się wokół wspierania rozwoju i edukacji dzieci z chorobami rzadkimi, p.o. kierownik Katedry Pedagogiki Specjalnej i Logopedii UKW w Bydgoszczy
![Natalia Mikołajczyk-Wojciechowska](zdj/pracownicy/14/d-14.jpg)
Natalia Mikołajczyk-Wojciechowska
Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literazturoznawstwa, oligofrenopedagog, koordynator terapii, superwizor, diagnosta oraz czynny terapeuta prowadzący terapię dzieci z zaburzeniami rozwoju w Integracyjnym Punkcie Przedszkolnym "Tuptusie" w Pruszczu Gdańskim oraz indywidualną terapię domową.
![dr Dorota Prysak](zdj/pracownicy/235/d-235.jpg)
Dorota Prysak
dr
Doktor nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki na Uniwersytecie Śląskim, pedagog, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, socjoterapeuta, asystent psychodramy, psychoterapeuta, psycholog. Założycielka fundacji „Moja Przyszłość”. Wykorzystując badania w działaniu oswajam osoby pełnosprawne z niepełnosprawnymi prowadząc projekty badawczo-edukacyjne m.in. „Dzień Godności", „Teatr na schodach", Warsztaty dla przedszkolaków „Oswajamy z niepełnosprawnością", Kalendarz świat nietypowych, „Wyjątkowa szkoła". Poprzez zawodowe działania w Zespole Szkól nr 3 Specjalnych w Pszczynie i na Uniwersytecie Śląskim łączę teorie z praktyką psychologiczno-pedagogiczną. Moją pasją jest komunikacja niewerbalna i wspólne spędzanie czasu z rodziną w podróży.
Zbigniew Rytlewski
mgr
Filolog- literaturoznawca, logopeda ogólny, neurologopeda, neurodydaktyk, pedagog specjalny, pedagog edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagog resocjalizacyjny, socjoterapeuta, specjalista emisji i higieny głosu, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i integracji sensorycznej, tutor 2- stopnia. Wykładowca w Kujawsko- Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Recenzent wielu prac z zakresu logopedii, neurologopedii i pedagogiki specjalnej. Autor- również- wielu artykułów z tegoż zakresu. Zawodowo zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną osób z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężeniami- w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym nr 3 w Bydgoszczy. Współpracuje również z przedszkolami, szkołami masowymi, przychodniami i poradniami specjalistycznymi. Przez wiele lat, jako koordynator i terapeuta Poradni Logopedycznej w NZOZ PALLMED w Bydgoszczy, prowadził rehabilitację osób po usunięciu i radioterapii guzów mózgu, glossektomii, mandibulotomii, chordektomii, laryngektomii, a także z innymi zaburzeniami głosu i mowy. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się wokół zaburzeń logopedycznych u osób z chorobami neurologicznymi, psychiatrycznymi, onkologicznymi, laryngologicznymi, genetycznymi i niepełnosprawnościami intelektualnymi. W działaniach terapeutycznych szczególną uwagę zwraca na wartość oddziaływań mechanoreceptywnych- manualnych i aparaturowych, wykonywanych różnymi technikami w przestrzeni twarzy i jamy ustnej- wpływających pozytywnie na proces wywoływania zachowań lingwistyczno- komunikacyjnych u osób z różnymi schorzeniami.
![dr Beata Skotnicka](zdj/pracownicy/233/d-233.jpg)
Beata Skotnicka
dr
Doktor nauk społecznych, pedagog specjalny, psychopedagog, oligofrenopedagog, położna. Członek Zespołu Pedagogiki Specjalnej KNP PAN oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego Zainteresowania badawcze koncentrują się wokół inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnościami ze szczególnym uwzględnieniem edukacji włączającej, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji w Cieszynie.
![mgr Aleksandra Wojciechowska](zdj/pracownicy/150/d-150.jpg)
Aleksandra Wojciechowska
mgr
Terapeuta zajęciowy, oligofrenopedagog, nauczyciel, Certyfikowany terapeuta i diagnosta integracji sensorycznej, integracji bilateralnej terapeuta odruchów INPP (program szkolny), terapeuta Smyko-Multisensoryki, praktyk elementów Metody Krakowskiej, terapeuta Empathy Dolls, terapeuta ręki I i II stopnia, wykładowca akademicki. Ukończyła studia UŁ oraz w Centrum Integracji Sensorycznej w Wyższej Szkole Edukacja w Sporcie w Warszawie, założycielka Centrum Diagnozy i Terapii Dzieci Neurosensorek w Łodzi. Miłośnikaczka neurobiologii, neuroplastyczności mózgu. Uzyskując tytył terapeuty zajęciowego napisałam pracę dyplomową na temat Stymulacja sensoryczna jako element terapii zajęciowej w pracy z dziećmi i dorosłymi osobami z mózgowym porażeniem dziecięcym na podstawie doświadczeń terapeutycznych w Centrum Diagnozy i Terapii Dzieci Neurosensorek w Łodzi.