Program 2022
Program IV Seminarium Choroby Rzadkie w Pedagogice Specjalnej, którego myślą przewodnią jest „Kompetencje komunikacyjne i językowe dziecka z rozpoznaną chorobą rzadką”
Rozpoczęcie 9:30
Somatyka- psychologia- komunikacja osób z zespołem Noonan – mgr Zbigniew Rytlewski, Specjalny Ośrodek Szkolno- Wychowawczy nr 3 w Bydgoszczy
Zaburzenia integracji sensorycznej i mowy w zespole Dravet – dr Jacek Szmalec, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Rola logopedy w procesie usuwania rurki tracheostomijnej na przykładzie dziecka po operacji guza pnia mózgu – dr hab. Agnieszka Hamerlińska, Uniwersytet Mikołaj Kopernika w Toruniu
Zachowania komunikacyjne dziecka niemówiącego z rzadką chorobą genetyczną – dr Agnieszka Kamyk-Wawryszuk, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Potrzeby i zachowania komunikacyjne a możliwości samoregulacji dziecka - Aleksandra Wojciechowska, Bogumiła Bibel
Kompetencje komunikacyjne dziecka ze znacznie opóźnionym rozwojem mowy o nieznanej etiologii i podejrzeniem choroby genetycznej – dr Natalia Mikołajczyk-Wojciechowska, Integracyjny Punkt Przedszkolny Tuptusie w Pruszczu Gdańskim
Sytuacje trudne w komunikacji dziecka z chorobą Aperta – dr Beata Skotnicka, Uniwersytet Śląski w Cieszynie
Wykorzystanie metody psychodramy w komunikacji z dzieckiem z głęboką wieloraką niepełnosprawnością w przebiegu choroby rzadkiej" lub "Wykorzystanie metody psychodramy w komunikacji z dzieckiem z głęboką wieloraką niepełnosprawnością (chorobą rzadką) - Dorota Prysak, Uniwersytet Śląski
Zakończenie 14:30